Synlighet för att skapa relevanta varumärken

Organisk och betald synlighet

Att synas med sitt varumärke kräver en av två saker: tid eller pengar. Och kontinuitet. Och en plan. Och genomförandekompetens. Ok, att synas med sitt varumärke kräver en hel massa saker egentligen, men i grunden kommer det ändå alltid tillbaka till tid eller pengar.

Har man en riktigt stor marknadsbudget kan man köpa sig snabb synlighet genom att synas överallt hela tiden och för alla, men för de flesta av mina kunder är inte det bästa alternativet. Eller ens ett rimligt val.

Nyckeln till organisk synlighet är konsekvens och kontinuitet. Genom att arbeta smart med sina valda kanaler och budskap och prata med rätt målgrupper så kommer tålmodig bearbetning leda till såväl ökad kännedom som att man upplevs som relevant och genuin. Här handlar det mycket om löpande arbete i egna kanaler som webb och förtjänade kanaler som sökmotorer, sociala flöden och media.

Men organisk synlighet mår bra av en knuff genom betald annonsering för att snabbare få resultat, nå nya målgrupper eller öka räckvidden för dina budskap. Här kan sökmotorannonsering lyfta trafiken tills SEO:n är redo, här kan paid social nå bredare i nätverken än du kan organiskt och här kan klassisk annonsering, digitalt och i print, skapa nyfikenhet hos målgrupper du annars inte når.

Jag har en bakgrund som grafisk formgivare och levererar lika gärna print som digitala annonser. Jag kan också stärka din synlighet genom att hantera annonsering från A till Ö på Google, Meta och LinkedIn som en del av marknadsarbetet. Och för de riktigt djupa kampanjerna, analysarbetena eller SEO-projekten har jag ett nätverk av specialister som ser till att du kommer i hamn. 

Här är några sätt jag kan stärka ditt varumärkes synlighet på…

Synlighet för varumärken organiskt och med köpt annonsering - Hallgren Media
Spela video om Synlighet för varumärken organiskt och med köpt annonsering - Hallgren Media

Stöttning av
kommuni­kation

  • Struktur och hantering av sponsrade inlägg
  • SEO-arbete för webb
  • Kanal- och formatval
  • Kampanjupplägg och -uppföljning

Digital och analog
annonsering

  • Annonsering / Paid social på Meta och LinkedIn
  • Sökmotorannonsering / SEM
  • Prospektering och målgrupphantering online
  • Grafisk form för printannonsering