Få det gjort

Gjort är 100 % bättre än perfekt.

Det finns oändligt många saker att göra varje dag på en marknadsavdelning eller i ett bolags kommunikationsarbete.

Men det är inte alltid uppenbart hur man ska bära sig åt för att få det gjort, eller för den delen vem som kan göra det. Vad det nu är man vill göra.

Här kommer åter igen min breda erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation till nytta. Oavsett vilket uppdrag det rör sig om har jag sannolikt gjort något liknande tidigare och kan antingen utföra det på egen hand eller vet hur man ska bära sig åt.

Och för de riktigt unika projekten eller behoven som ingen gjort tidigare finns jag som ett bollplank där vi tillsammans kan arbeta oss fram mot en bra lösning.

Jag har också erfarenhet av att leda team, inhouseorganisationer och att delta i ledningsgrupper vilket gör att jag snabbt kan vara i gång där det behövs interimslösningar som marknadsansvarig, projektledare eller motsvarande roller under en period.

Här är några av sätt vi kan få det gjort tillsammans på…

Få det gjort i kommunikations och marknadsarbetet - Hallgren Media

Projektledning

Ibland kan man tveka inför att gå in i lite omfattande projekt eftersom det är svårt att få medarbetarnas tid att räcka till även för vardagens uppgifter. 

Står du inför ett webbprojekt, produktion av hållbarhets- eller årsredovisning, eller annat kommunikationsprojekt kan jag komma in med erfarenhet och självgående driva det projektet tillsammans med intressenter på bolaget.  

Exempel

PULSEN GROUP: Hållbarhets- och årsredovisning

Jag har under flertalet år projektlett arbetet med Pulsenkoncernens hållbarhets- och årsredovisning, vilket är en ambitiös produktion som utöver de finansiella delarna även fungerar som en presentation av koncernen under det kommande året. 

Problemlösning

Andra gånger vet man vad utmaningen är eller vilket mål man vill nå, men det är inte solklart hur man ska ta sig an problemet. Då kan jag finnas som ett bollplank som både kan rekommendera lösningar utifrån best practices och som kan vara med och arbeta fram en ny lösning om det inte finns färdiga svar.

Kreativa projekt

Närliggande problemlösning är såklart kreativa projekt där vi utgår fram ett behov eller uppdrag och tillsammans skapar en lösning på hög kreativ nivå.

Exempel

STADSPARKVALLEN JÖNKÖPING: 2022

Tillsammans med byggföretaget PBS och i samarbete med arkitekten skapade jag grafisk utformning av och teknisk lösning för utsidan av arenan Stadsparksvallen i Jönköping i ett riktigt roligt kreativt projekt.  

Interim CMO / Marknads­ansvarig

En stor utmaning brukar vara när det uppstår vakanser i nyckelroller på bolaget. Rekrytering tar tid och arbetet kan inte sättas på paus under den tiden. Då är det skönt att ta in någon med lång erfarenhet som kan driva arbetet under en interimperiod.Jag kan – beroende på omfattning och tillgänglighet – gå in i ledande roller som marknadsansvarig, projektledare, teamledare eller digital specialist när det behövs.

Exempel

SHIBUYA: Interim Marketing and Communications Manager: 2021-2023 

Kontrakterad för att driva marknadsarbetet på techbolaget Shibuya, först i en interimperiod och sedan som freelance-lösning under en period. 

Kundcase: Hallgren Media - Shibuya

Vad behöver du få gjort direkt?

Beskriv rakt upp och ner vad du behöver få gjort, och hur bråttom det är. Så löser vi det tillsammans.